Błotniki są narażone na korozję bardziej niż inne elementy karoserii, ponieważ znajdują się w pobliżu kół. Jesień i zima to dla stalowych elementów trudny okres. W tym czasie droga jest często mokra, spod kół wyrzucana jest sól i kamienie, co na dłuższą metę daje receptę na korozję. Drobne ubytki powstałe na skutek rdzy można skutecznie wyeliminować bez wymiany, ale jeśli pojawiłu się większe dziury najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie reperaturki błotnika.
Reperaturka błotnika to blaszana część montowana w miejsce skorodowanego fragmentu. Najczęściej w karoserii odrysowywany jest kształt reperaturki, następnie wycinany fragment i w powstałą dziurę wspawywana reperaturka. Dzięki temu przy okazji można zabezpieczyć antykorozyjnie elementy znajdujące wewnątrz nadkola. Reperaturka szczególnie ma sens zastosowania w przypadku tylnych błotników, których nie można odkręcić. Często stosowana jest również w przypadku przednich błotników, jeśli dostępność całych błotników jest ograniczona ze względu na niską popularność danego modelu lub podatność tego modelu na korozję. Cena reperaturek błotników przednich w naszym sklepie waha się od ok 40zł do ok 200zł. Jest to często wielokrotnie niższa cena od zakupu zestawu naprawczego w ASO.
Reperaturka skutecznie maskuje ubytki, jakie pojawiają się w dolnym fragmencie błotnika wskutek rdzewienia. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej techniki naprawy przez blacharza można zapomnieć o korozji na kilka lat. Na rynku pojawiają się firmy, które na wykonaną gwarancję udzielają gwarancji nawet do 6 lat.
Wszystkie produkowane przez nas reperaturki błotników do Chevroleta Spark są zabezpieczone cynkiem elektrolitycznym
Użycie reperaturek wiąże się z cięciem oraz spawaniem elementów karoserii, dlatego zalecamy wizytę u profesjonalisty.